شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

نخستین تولیدكننده بلوبری با روش كشت هیدروپونیك در ایران معرفی شد

 

Eee_172.jpg

کشاورزی آینده جهان: 22/12/1402

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از تولید محصول بلوبری تجاری با روش کشت هیدروپونیک در کشور، برای نخستین بار خبر داد.

نصرت اله حیدرپور ضمن بیان این موضوع که کاشت و پرورش بلوبری در ایران هنوز خیلی رواج نیافته است، اظهار داشت: با توجه به خلاء فرآیند تولید بلوبری، شرکت بین المللی و فناوری کشت بانوی سبز با همکاری و نظارت مرکز تحقیقات کشاورزی استان، در مراحل تکثیر، فروش نهال و ارائه خدمات مشاوره ای کشت بلوبری، اقدام به تکمیل زنجیره‌ی تولید و تامین این گیاه کرده است.

وی افزود: بومی‌سازی کشت و تامین ارقام تجاری گیاه بلوری و سازگاری آن در اقلیم‌های مستعد کشور و گسترش سطح زیر کشت بلوبری در ایران مهم‌ترین چشم اندار شرکت بین المللی و فناوری کشت بانوی سبز است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر واردات میوه‌ی بلوبری بصورت غیرقانونی و با هزینه حدود ۴ برابر قیمت جهانی در بازار ایران عرضه می‌شود، این شرکت برای نخستین بار در کشور، به منظور جلوگیری از خروج ارز و واردات غیرقانونی و با هدف تامین نیاز داخلی تا نقطه‌ی خودکفایی، اقدام به کشت هیدروپونیک این میوه در سطح 2 هکتار کرد.

به گزارش کاج پرس به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفتنی است بلوبری بسیار مغذی، با خواص زیاد و از بهترین ابرغذاها به شمار رفته و می‌تواند کمک زیادی به حفظ سلامت جسم، کاهش فشار خون، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، بهبود حافظه، بهبود عملکرد ورزشی و همچنین کاهش قند خون و خطر ابتلا به دیابت کرد..

........................................ ......…........ // کد 172. Ee

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .