شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

حفاظت از منابع طبیعی تعطیل‌پذیر نیست؛ حتی در ایام نوروزی

Eee_178.jpg

کشاورزی آینده جهان: 22/12/1402

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد: کار حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها و مراتع تعطیل‌پذیر نیست و تمامی نیروهای حفاظتی در اقصی نقاط کشور در تعطیلات نوروزی به گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی می‌پردازند.

عباسعلی نوبخت در چهارمین نشست شورای راهبری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که با موضوع حفاظت بهینه از عرصه‌های منابع طبیعی در محل این سازمان برگزار شد، از زحمات جنگلبانان قدردانی کرد و گفت: حقوق جنگلبان در برابر وظایف شبانه‌روزی که برعهده دارند، بسیار ناچیز است و در این باره مدیران منابع طبیعی سراسر کشور مکلفند موضوع حقوق جنگلبانان را پیگیری کرده تا به موقع پرداخت شود.

وی درگذشت مادر جنگلبان شهید جواد غلامی که دو سال قبل از سوی تخریب کنندگان منابع طبیعی در استان خراسان رضوی به شهادت رسید را تسلیت گفت و برای سایر جنگلبانان که شغل سخت و پرخطر را برعهده دارند آرزوی سلامتی و تندرستی کرد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود به پنج اصل خدامحوری، صداقت، خودباوری، کارشناسی و تعهد نسبت به مسوولیت اشاره و به جنگلبان توصیه کرد: مسوولیت ما نه در قبال آدم‌ها بلکه باید در جهت صیانت و خدمت به طبیعت باشد.

رییس سازمان منابع طبیعی همچنین اعلام کرد: تصرف کنندگان زمین مناسب‌ترین زمان را برای دست‌اندازی به اراضی ملی تعطیلات نوروزی می‌دانند از این رو باید با گشت و مراقبت‌های ویژه و مستمر محیط را برای آنان ناامن ساخته و هرگونه فرصت چنگ‌اندازی به منابع طبیعی از آنان گرفته شود.

نوبخت در ادامه از مدیران منابع طبیعی استان‌ها خواست در ایام تعطیلات نوروزی به ماموران حفاظتی و حوزه استحفاظی آنان سرکشی کرده و مایه دلگرمی جنگلبانان در انجام وظیفه باشند.

در این نشست محسن فنودی مدیرکل منابع طبیعی استان خراسان رضوی، اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری و سیدعلی علوی مدیر کل منابع طبیعی استان مازندران - ساری- به عنوان روسای مناطق سه گانه به بیان موانع و مشکلات بخش حفاظت و ارائه راهکارهای اجرایی در زمینه تقویت و ارتقای پوشش حفاظتی پرداختند.

به گزارش کاج پرس به نقل از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، بر اساس این گزارش، چهارمین نشست شورای راهبری سازمان منابع طبیعی کشور به ریاست رییس سازمان، اعضای شورای مدیران ستادی، اعضای شورای اداری ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها و با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از جنگلداران منابع طبیعی شهرستان‌ها به صورت وبیناری برگزار شد....... ............. ...…........ // کد 178. Ee

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .