جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

جنوب کرمان قطب کشاورزی کشور با تولید بیش از ۵ میلیون تن محصول

I_-18.jpg

کاج پرس: 22/05/1401

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت : تولیدات محصولات کشاورزی و باغی این منطقه در سبد صادرات کشور قرار دارد.

محمدمهدی برومندی در حاشیه سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیات دولت به استان کرمان، در جیرفت گفت :سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما و بیش از ۶۰۰ هزار تن انواع مرکبات در حوزه باغبانی در منطقه جنوب استان کرمان تولید می‌شود.

معاون وزیر در امور باغبانی با اشاره به سفر رییس جمهور به جنوب استان کرمان عنوان کرد: در این سفر با توجه به اهمیت منطقه برای جنوب استان کرمان حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های بخش کشاورزی توسط مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی به دولت پیشنهاد شده که امیدوار هستیم در سفر رئیس جمهور در هیات دولت به تصویب برسد که تزریق این مبلغ اعتبار به جنوب کرمان در توسعه شتابان و پایدار کشاورزی در این منطقه کمک بسیار موثری خواهد کرد.

وی افزود: مسایل و مشکلاتی در این منطقه وجود دارد به ویژه در سیل اخیر و همچنین مشکلاتی که آفات در باغات بالاخص باغات خرما وجود داشته و مورد تاکید و توجه قرار گرفته که همین هفته کارگروهی توسط معاونت امور باغبانی، سازمان حفظ نباتات، و موسسه گیاه پزشکی تشکیل خواهد شد که با توجه به وجود آفات خطرناکی همچون سوسک سرخرطومی حنایی خرما کارگروه وزارت جهاد کشاورزی در هفته آینده به جنوب کرمان عزیمت خواهند کرد.

به گزارش کاج پرس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ؛ برومندی با اشاره به برپایی میز خدمت در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد: همه بخش‌های وزارتخانه اعم از معاونت‌ها و سازمان‌های مستقل وزارت جهاد کشاورزی نظیر سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان امور اراضی و سایر بخش‌ها در میز خدمت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقر و آماده پاسخگویی به شهروندان و تولیدکنندگان و بهره‌برداران هستند.................... ........... -کد 17 I

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .