پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی

صدا و سیما، یک شبکه آموزشی برای عشایر و روستاییان کشاورز اختصاص دهد

 صدا و سیما، یک شبکه آموزشی برای عشایر و روستاییان کشاورز اختصاص دهد 

 

جمعه دوازدهم اسفند 1401         22:29

کشاورزی آینده جهان - تحریریه

از مجموعه چندین سخنرانی دو روز پیاپی در اولین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی و نخستین همایش روستا در رسانه با موضوع چگونگی جریان سازی حوزه روستا، عشایر و کشاورزی در رسانه ملی از زاویه دید جامعه روستایی، عشایری و کشاورزی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (نهم و دهم اسفند) در تالار خواجه نصیر مرکز همایش های بین المللی صداوسیما، سخنان صادقانه و صمیمانه مدیرعامل شرکت تعاونی عشایر گرمسار و آرادان را انتخاب کردیم که خبر از احداث سه خط کارخانه تا سال 1400 را داد؛ یکی کارخانه تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام با تولید 30 هزار تن خوراک دام و طیور، خط دوم؛ فلیک غلات و سومین کارخانه با بهره گیری از آخرین تکنولوژی برای احداث کارخانه خوراک دام به صورت پلت بود.

یوردخانی همچنین در سخنان کوتاه خود خطاب به پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، گفت: ما 25 درصد جمعیت کشور هستیم و پیشنهاد می کنیم که صدا و سیما با بهره گیری از کارشناسان کشاورزی حداقل 25 درصد از برنامه های خود را در قالب شبکه ای ذیل عنوان شبکه عشایر، روستاها و کشاورزی در روستاها اختصاص دهد.

یوردخانی افزود: آموزش از طریق این شبکه می تواند بهره وری در تولیدات عشایری را افزایش دهد و در نتیجه، عشایر با همان زحمات، تولیدات بیشتری به جامعه شهری با قیمت مناسب و به صورت مستقیم ارائه دهند.

جبلی نیز در پاسخ این پیشنهاد درباره تاسیس شبکه عشایر و روستا گفت: اگر حرفی در این باره به صورت قطعی نزدم به این خاطر است که می خواهیم سنجیده و فکرشده در این زمینه عمل کنیم تا تجربه شکست خورده برخی شبکه ها را تکرار نکنیم. وگرنه سهم روستا و عشایر باید در رسانه ملی وجود داشته باشد.

این پیشنهاد از سوی یوردخانی، مدیرعامل تعاونی عشایری شهرستان گرمسار و آرادان، به واقع، بحثی عمیق و همه جانبه بود که می تواند یکی از پایه های اساسی خوداتکایی در عرصه تولید گوشت قرمز و سایر فرآورده های دامی با کمترین هزینه های ممکن باشد.

 

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .