جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی

پاسخ مدیر عامل اتحادیه باغداران برای رفع ابهام از بعضی برداشت ها

 

پنج شنبه   بیست و یکم اسفند 1399                  13:31

کاج پرس:

کمال یداللهی مدیرعامل اتحادیه سراسری باغداران در پی درج مطلبی با عنوان «انحطاط بازرگانی حاکمیت دلالان و هیچ کاره بودن دولت» طی تماسی با کاج پرس گفت: آنچه در مصاحبه اینجانب با رسانه در مورد وضعیت نامطلوب قیمت میوه بیان شد توصیف این وضعیت بود نه تایید آن. به واقع اینجانب در این مصاحبه برای مقابله و برخورد با دلالان غیرمتعارف راهکار اقتصاد و بازرگانی ارائه داده بودم و ایجاد فروشگاه های «روستا بازار» و حمایت دولت از آنها را یکی از شیوه هایی قلمداد کرده ام که دست بسیاری از دلالان را کوتاه می کند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری باغداران گفت: اینجانب در آن مصاحبه، قیمت های سیب و مرکبات در واحدهای صنفی را غیرعادلانه دانسته، چرخه بازرگانی معیوبی که چندین دست می چرخد تا به دست مصرف کنندگان می رسد را تقبیح کرده و همچنین یادآور شده ام که اگر دولت در فصل برداشت و حتی قبل از آن شرایطی فراهم سازد که اتحادیه های استانی یا اتحادیه سراسری باغدارن قبل از حضور واسطه های غیرمتعارف وارد میدان شده و سردرختی را از کشاورزان خریداری و در سردخانه ها نگهداری کنند، بازار متعادل می شود.

وی همچنین به خبرنگار ما گفت: سیر روزافزون قیمت نارنگی جنوب به علت باروری پایین امسال نیز نمونه ای از حضور دلالان و تاکید بر قدرت نقدینگی آنهاست که می توانند بازار را آشفته کنند.

کمال یداللهی در پایان بر این نکته تاکید کرد که حمایت از تشکل ها از جمله اتحادیه سراسری باغداران و تامین به موقع نقدینگی آنان، راهکار اصلی کاهش نفوذ واسطه های غیرمتعارف و تنظیم بازار است، زیرا پیش دستی در خرید و نگهداری سیب و مرکبات و عرضه تدریجی این دو میوه اصلی در فروشگاه های «روستا بازار »به ویژه در ایام عید، بازار را به تعادل می رساند.

ایشان ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این فروشگاه ها به عاملی برای تثبیت قیمت ها تبدیل شوند.

کشاورزی آینده جهان

 

با کلیک روی تصاویر زیر, به شبکه های اجتماعی کاج پرس بپیوندید:                                                                                                                        

 

 

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .