جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی

سازمان مرکزی تعاون روستایی با عمده قوا وارد میدان میوه برای تعادل قیمت و ایجاد فراوانی شد

سازمان مرکزی تعاون روستایی با عمده قوا وارد میدان میوه برای تعادل قیمت و ایجاد فراوانی شد

 

دوشنبه 25 اسفند 1399                22:43

کاج پرس:

سازمان مرکزی تعاون روستایی با پایگاه مردمی و اتکا به تشکل های باغداران سراسر کشور به ویژه استان های شمالی بر آن است توان تردیدناپذیر کشاورزی کشور در عرصه تولید و بازرگانی محصولات باغی از جمله سیب و پرتقال را آشکار سازد تا موضوع قیمت و عرضه آنها را به تعادل و تثبیت برساند و علاوه بر آن دست دلالان که نگرانی بسیاری فراهم ساخته و حسب بیانات رهبری در روز درختکاری(پانزدهم اسفند ماه) موجب غصه ایشان نیز گردیده است را کوتاه و با عرضه انبوه، متمرکز و سازمان یافته در بازار آرامش ایجاد کند.

این حرکت سازمان یافته تعاون روستایی، در گفتگوی مهندس طهماسبی با رسانه ها با صراحت، قاطعیت و اطمینان اعلام شد.

طهماسبی از همکاری ستاد تنظیم بازار، استانداران، شهرداران، مدیران و مسئولان شهرک های مسکونی و حتی بسیج مردمی مساجد برای عرضه میوه شب عید یاد کرده و گفته است، این عرضه ها در سطحی گسترده از 25 اسفندماه تا 15 اردیبهشت به صورت هدایت شده و با نظارت، علاوه بر موارد فوق، در سازمان های میادین سطح تهران و چندین شهرستان ادامه خواهد یافت.

چنین به نظر می رسد حضور مقتدر سازمان مرکزی تعاون روستایی با بهره گیری از توانایی های اتحادیه سراسری باغداران و تولید کنندگان، عرصه را برای دلالان سودجو و غیرمتعارف به شدت تنگ کند.

گفتنی است تجارب سالیان متمادی سازمان تعاون روستایی در زمینه عرضه میوه شب عید و جمع بندی و مدیریت مستقیم این تجارب و توانایی هایی لجستیکی، پشتوانه این اقدام ضربتی و به هنگام خواهد بود.

ناظران و صاحب نظران کشاورزی و بازرگانی این حضور را موثر و موجب شگست قیمت های بالا و غیرمنطقی سیب و پرتقال و همچنین سلطه دلالان بر بازار ارزیابی می کنند.

از سوی دیگر، طبعا تمامی دست اندرکاران و تشکل های کشاورزی حسب وظیفه ای که در حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان و کشاورزی کشور دارند می بایست در کنار این حرکت باشند و هم سویی خود را اعلام کنند تا علاوه بر رضایت باغداران، در سایه آرامش بازار مردم به این کالاهای اساسی شب عید با قیمت مناسب و کیفیت خوب دسترسی داشته باشند.

کشاورزی آینده جهان 

 

با کلیک روی تصاویر زیر, به شبکه های اجتماعی کاج پرس بپیوندید:

 

 

 

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .