جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی دنیا

کشاورزان فرانسوی؛ همیار تمام قد نیازمندان به ویژه در دوران قرنطینه

کشاورزان فرانسوی؛ همیار تمام قد نیازمندان به ویژه در دوران قرنطینه

 

یکشنبه یکم فروردین 1400                          19:31

کاج پرس:

بار دیگر، ما شاهد فعالیت مردمی کشاورزان در کنار بخشی از جامعه که به هر دلیلی از دسترسی به مواد غذایی محروم هستند، می باشیمبا زمان آغاز بحران سلامتی وتندرستی ، تقاضا برای کمک های غذایی در سراسر فرانسه همچنان افزایش یافته است. شبکه بانک غذایی، سالانه از تاریخ27 ،28  و29 نوامبر2020 در فروشگاه ها با رعایت قوانین بهداشتی و همچنین از طریق یک پلتفرم دیجیتال و سیستم های خودآموزی حفظ می کند

در دوران قرنطینه موج دوم ویروس کرونا، بانک های غذایی کاملاً برای کمک به افرادی که در موقعیت های نامطلوب قرار دارند، بسیج شده اند.همبستگی در مناطق مختلف برای کمک به این قشر محروم برای دسترسی به غذای سالم، ایمنی و تنوع همچنان ادامه دارد.

امروز نیز ما در سی و هفتمین فراخوان ملی هستیم و اما سؤالی که طرح می شود این است که چگونه این فراخوان ملی برگزار می گردد؟

این فعالیت بی سابقه، جمع آوری کمک های ملی در تأمین و اطمینان از ایمنی داوطلبان و اهدا کنندگان مواد غذایی به بانک غذایی دوباره طراحی شده است.

این طرح در سال2020  به اشکال مختلف مورد توجه واقع شده است، از این میان؛ در فروشگاه ها، جمع آوری توسط داوطلبان بانک های غذایی که توسط جلیقه های نارنجی قابل تشخیص هستند و در تیم های کوچک حضور دارن.

از سوی دیگر، دستگاه های خود- جمع آوری که از طریق چرخ های خرید که در ورودیِ فروشگاه ها قرار گرفته اند ارائه می شوند.

مجموعه های غیرمادی با کوپن های غذا تهیه می شوند تا در صندوق پول اسکن شوند. یک پلت فرم جمع آوری آنلاین علاوه بر جمع آوری در فروشگاه ها ، در تاریخ20 نوامبر راه اندازی شد.پس این فراخوان همبستگی ، برخی از فروشگاه ها شراکت خود را در این جمع‌آوری با همکاری کارمندان خود مجموعه هایی از این جمع آوری غذایی را ترتیب می دهند.

در اینجا نیز، مواد غذایی جمع آوری شده و برنامه‌ریزی در پخش آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

بانک های غذایی به طور عمده به اهدا محصولات خشک با ماندگاری طولانی و ارزش غذایی بالا نیاز دارند:

وعده های غذایی آماده، غذاهای کنسرو شده(ماهی ، گوشت ، میوه ها ، سبزیجات)، مواد غذایی نشاسته ای(ماکارونی ، برنج ، بلغور)، شکر یا حتی روغن. در طی مراحل قبلی، این همبستگی بزرگ امکان جمع آوری بیش از11000 تن غذا را در سه روز فراهم شد، معادل حدود24 میلیون وعده غذایی برای توزیع میان اقشار آسیب‌پذیر جامعه را برنامه‌ریزی شد. بانکهای غذایی، همبستگی ضروری خود را بیش از35 سال است که به طور روزانه برای رصد امنیت غذایی به کار گرفته است.

آنها که به عنوان شبکه پیشگام کمک های غذایی ملی شناخته می شوند، با پشتیبانی اتحادیه اروپا و دولت از سوپرمارکت ها، صنایع غذایی، کشاورزان و عموم مردم به جمع آوری غذا جمع می پردازند.

این مواد غذایی سپس به شبکه ای که5400 انجمن و مراکز اقدام اجتماعی مشترک دارد، توزیع می شوند.آن‌ها نیز این ارقام از مواد غذایی به دست آمده را بین تقریباًمیلیون نفر که واجد شرایط هستند، توزیع می کنند.

این کمک‌های مردمی بی‌وقفه با برنامه‌ریزی های انجمن‌ها ادامه دارد؛ از این طریق بخش محروم جامعه که دسترسی به موادغذایی سالم ندارند، را حمایت می کنند.

 

فریبا مسعودی

 

خبرنگار مقیم در فرانسه - پاریس

 

فریبا مسعودی خبرنگار مقیم پاریس

 

با کلیک روی تصاویر زیر, به شبکه های اجتماعی کاج پرس بپیوندید:                                                                                                                        

 

 

 



 

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .