پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بانک کشاورزی از منظر دستاوردها و افتخارات ملی و بین المللی

 

 

 

کشاورزی آیندۀ جهان- 25/ 02/ 1402

 

 

تدوین و گردآوری: حجت اله انصاری(جابری)

در سلسله بحث های تشریح خدمات ارزشمند بانک کشاورزی و تاکید بر 90سال تلاش برای حمایت از کشاورزان، کشاورزی مملکت، توسعه پایدار و همراهی و همکاری با دولت های مختلف در جهت اجرای طرح های کلان خود طی سالیان بعد از انقلاب تاکنون؛ اینک بانک کشاورزی را از منظری دیگر مورد توجه قرار می دهیم و به دستاوردهای تاثیرگذار این بانک در عرصۀ بانکداری کشور، جدای از خدماتش به کشاورزی کشور نگاه می کنیم.

 

بانکداری متمرکز؛ رهیافتی به سیستم جامع بانکداری متمرکز

بانک کشاورزی نخستین بانک در نظام بانکی کشور بوده است که با کمک کارشناسان زبدۀ خود توانسته با تهیه، اجرا و استقرار اولین سیستم جامعبانکداری متمرکز (مهرگستر) در کشور، چنین نظام و الگویی موثر را متداول کند. اهمیت این موضوع در این است که بانک کشاورزی بالغ بر 1400شعبه در اقصی نقاط کشور دایر کرده و توانسته است به نحو گسترده ای خدمات گوناگون بانکی را به کشاورزان ارائه دهد و به دلیل توانمندی در زمینه سیستم سریع و مدرن بهره گیری از این خدمات؛ به نگرانی کشاورزان و تمامی مشتریان غیرکشاورز که در شعب این بانک حساب دارند خاتمه دهد.

شاید به این دلیل و در بررسی های دیگر بر مبنای توانایی های سیستمی؛ نشریه معتبر The Banker طی چهارسال متوالی (از 2003 تا 2007) بانک کشاورزی را به عنوان بانک برتر انتخاب و معرفی کند. این موضوع و توانایی های سیستمی و خدمت رسانی دیگر بانک کشاورزی موجب شد که در سال 2008، بانک کشاورزی بازهم از سوی نشریه The Banker در صدر موسسات مالی اسلامی جهان انتخاب و معرفی شود.

 

بانک کشاورزی، بانک برتر منتخب در جشنواره ها

بانک کشاورزی در "جشنواره ملی ایرانیان" در سال 1387 به دلیل بهره مندی مطلوب از سرمایه، به عنوان بانک برتر انتخاب و معرفی شد، همچنین پیش از آن در سال 1385 در جشنواره خدمت رسانی و پاسخگویی نیز یکی از بانک های برتر منتخب این جشنواره بود.

موسسه مالی Euromoney نیز در سال 2005 نتوانست از کنار موفقیت های بانک کشاورزی به عنوان بانک برتر، با دامنه گسترده و سراسری خدمت رسانی به کشاورزان ایران بگذرد و از این بانک به عنوان یک بانک برتر ایرانی نام می برد.

از دیگر افتخارات بانک کشاورزی می توان به تقدیر از طرف "جشنواره شهید رجائی" در سال های 1384 و 1385 اشاره کرد.

بانک کشاورزی به رغم مقبولیت و محبوبیت خود در میان کشاورزان؛ موفق می شود گواهی نامه استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت Iso9001 را کسب نماید و در کنار سایر دستاوردهای خود قرار دهد.

همچنین دریافت تقدیرنامه و تندیس برترین بانک به عنوان "سازمان نوآور" از سوی کمیته داوران "سومین همایش نوآوری و عدالت اقتصادی" یکی دیگر از افتخارات بانک کشاورزی به شمار می رود.

گرچه دستاوردهای بانک کشاورزی در جوامع مختلف داخلی و خارجی بسیار است و نمی توان تمام آنها را احصاء کرد ولی می توان به صورت مختصر و موجز به بعضی از سرفصل های آن اشاره کرد.

 

افتخارات و دستاوردهای بانک کشاورزی

  • تهیه، اجرا و استقرار سیستم جامع بانکداری متمرکز (مهرگستر) برای اولین بار در نظام بانکی کشور
  • اولین بانک منتخب به عنوان بانک برتر از طرف نشریه The Banker طی چهار سال متوالی (۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷)
  • معرفی بانک کشاورزی در صدر مؤسسات مالی اسلامی جهان در سال ۲۰۰۸ از سوی مجله تخصصی The Banker
  • بانک برتر ایران در بهره مندی از سرمایه ۱۳۸۷ معرفی شده از سوی جشنواره ملی ایرانیان
  • بانک برتر در جشنواره خدمت رسانی و پاسخگویی در سال ۱۳۸۵
  • بانک برتر از طرف نشریه Euromoney در سال ۲۰۰۵
  • دریافت گواهی نامه استاندارد بین‌المللی مدیریت کیفیتISO9001
  • تقدیر از طرف جشنواره شهید رجایی در سال ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵
  • دریافت لوح تقدیر و تندیس برترین بانک به عنوان سازمان نوآور و پویا از سوی کمیته داوران سومین همایش نوآوری و عدالت اقتصادی
  • دریافت لوح زرین تلاش در معیارمدیریت دانش نظام پیشنهادها و گواهینامه اهتمام به تعالی نظام پیشنهادها از نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت مشارکتی و دومین جایزه ملی نظام پیشنهادها
  • دریافت لوح تقدیر و تندیس به عنوان تنها بانک "پیشرو و بهره ور در نظام پولی و اقتصادی ایران" از سوی دبیرخانه دومین دوره ارزیابی طرح ملی سنجش بهره وری سازمان ها و دستگاه های اجرایی
  • معرفی بانک کشاورزی به عنوان سازمان الهام بخش مدیریت کیفیت در آسیا از سوی سازمان بهره وری آسیایی (APO)
  • کسب رتبه اول فرهنگ سازی الکترونیکی از سوی هیئت داوران سومین دوره کنفرانس کودک الکترونیکی و مدرسه هوشمند
  • احراز رتبه برترین بانک ایران در آموزش و فرهنگ سازی بانکداری الکترونیکی از سوی کمیته داوران پنجمین دوره کنفرانس تخصصی بانکداری الکترونیکی
  • بانک برتر ایران در توسعه محیط زیست (به دلیل اجرای موفق طرح طوبی)- برنده لوح تقدیر اتحادیه توسعه مؤسسات مالی آسیا و اقیانوسیه ادفیپ ۲۰۰۸
  • بانک برتر ایران در بخش تأمین مالی پروژه های فقرزدایی (طرح حضرت زینب)- برنده تندیس اتحادیه توسعه مؤسسات مالی آسیا و اقیانوسیه ادفیپ ۲۰۰۷
  • برگزیده دریافت نشان و استاندارد بین‌المللی ارزش برند ازاتحادیه اروپا (ISO 10668:2010)
  • برگزیده دریافت نشان و استاندارد بین المللی کیفیت برتر در صنعت بانکداری
  • برگزیده دریافت نشان مدیریت روابط عمومی برتر در توسعه نام و نشان تجاری
  • برگزیده دریافت جایزه شعف مشتری از مؤسسه جهانی فروش و بازاریابی سال ۲۰۱۳

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال نمایید:

t.me/kajpress00

instagram.com/kajpressnews 

ble.ir/@kajpress_ir
eitaa.com/kajpress

 

 

پانویس؛ معرفی نشریهThe Bankerو موسسه مالی Euromoney

بنکر، به انگلیسیThe Banker یک نشریه انگلیسی زبان است که به صورت ماهانه خبرهای امور مالی بین المللی را منتشر می کند و متعلق به "فایننشال تایمز" می باشد. این مجله برای اولین بار در ژانویه سال ۱۹۲۶ توسط ویراستار اخبار مالی برندن براکن، که از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۸ رئیس فایننشال تایمز شد، منتشر شد.

این نشریه در 180 کشور توزیع شده و یکی از مراجع اطلاعاتی و تحلیلی برای صنعت بانک داری است. نشریه یاد شده، دارای گزارش‌هایی در زمینه بازارهای مالی جهانی، مدیریت وجوه نقد و خدمات اوراق بهادار، مقررات و سیاست‌ها، تامین مالی کالاها، زیرساخت ها و تامین مالی پروژه محور، تجارت الکترونیک و فناوری، اتاق پایاپای و تسویه وجوه و مسایل مرتبط با مدیریت نظارت و راهبری می باشد.

مخاطبان اصلی نشریه بنکر، بانک ها، موسسات مالی، شرکت های چند منظوره، بانک های مرکزی و وزارتخانه ها در سراسر جهان هستند. می توان گفت که شصت درصد از خوانندگان نشریه را مدیران عامل، رؤسای شرکت ها، و مدیران ارشد مالی و خزانه داران سازمان ها تشکیل می دهند.

مؤسسه معتبر یورومانیEuromoney یک نهاد بین المللی است که حدود ۲۶ سال است که بانک ها را در سه سطح کشوری، منطقه ای و جهانی براساس عملکرد سال مالی قبل، ارزیابی و با یکدیگر مقایسه می کند.

ارزیابی های مؤسسهEuromoney براساس انتخاب برترین بانک های جهان و بهترین بانک هر کشور در رشته های تخصصی مالی مختلف در سطوح جهانی و مناطق جغرافیایی جهان (خاورمیانه، آسیا، اروپا، آمریکای جنوبی،آمریکای شمالی و آفریقا). در کشورهای مختلف جهان است. ارزیابی مؤسسه بین المللیEuromoney مورد توجه حرفه ای بانک ها، مؤسسات مالی و سهامداران می باشد.

استراتژی گروه "یورومانی" مدیریت پرتفویی از کسب و کارها در بازارهایی است که در آن داده ها، اطلاعات و شرکت کنندگان ارزیابی می شوند. به این منظور انتخاب برترین بانک ها از دیدگاه موسسه یورومانی از سال ۱۹۹۲ پایه ریزی شد و از آن زمان تلاش برای کسب این جایزه، زمینه ساز رقابت بین بانک های بزرگ و معتبر جهان به شمار می‌رود.

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .