سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی

«طرح 12» در دیوان عالی ایالات متحده تایید شد!

«طرح 12» در دیوان عالی ایالات متحده تایید شد!

 

تولیدکنندگان تخم‌مرغ در کالیفرنیا یا کسانی که می‌خواهند تخم‌مرغ به این ایالت بفروشند، باید از Prop 12 پیروی کنند که بیان می‌کند از ژانویه 2022 هیچ قفسی برای مرغ‌های تخم‌گذار، مجاز نیست.

عکس: Cor Salverius Photography

پنج شنبه چهارم خرداد 1402

کشاورزری آینده جهان- فرانک مسعودی

اول سپتامبر 2022، وزارت غذا و کشاورزی کالیفرنیا (CDFA)، بهداشت دام و خدمات ایمنی غذا را تصویب کرد.

دادگاه عالی ایالات متحده

به سختی قانونی بودن طرح بحث برانگیز 12 را تایید کرده است، قانون رفاه دام که در سال 2018 در کالیفرنیا تصویب شد.

این قانون که در ژانویه 2022 به طور کامل اجرا شد، استانداردهایی را برای سیستم های پرورش در قفس برای مرغ های تخمگذار و گوساله ها در کالیفرنیا مشخص می کند. برای مرغ های تخمگذار، قفس ممنوع است.

Prop 12 همچنین فروش تخم مرغ، گوشت خوک و گوساله ای که از طیور، خوک یا گوساله به شیوه «بی رحمانه» و برخلاف استانداردهای Prop 12 کالیفرنیا تولید شده باشند را منع می کند. این بدان معناست که تولیدکنندگان تخم مرغی که می خواهند تخم مرغ به کالیفرنیا بفروشند باید از Prop 12 پیروی کنند.

ایالت کالیفرنیا یک بازار بزرگ است

ایالت کالیفرنیا دارای بیشترین جمعیت (تقریبا 40 میلیون نفر) در میان دیگر ایالت هاست. تعیین تعداد تخم مرغ های تولیدی در این ایالت یا وارداتی به آن از ایالت های دیگر دشوار است. انجمن تولیدکنندگان تخم مرغ کالیفرنیا به شدت با جدول زمانی اجرای Prop 12 در وب سایت خود مخالفت کرده بود، اما هیچ اطلاعات تماسی برای بررسی بیشتر ارائه نشد و اکنون به نظر می رسد که این انجمن منحل شده است.

تایسون فودز و هورمل فودز، که 2 تا از بزرگترین شرکت های مرغداری ایالات متحده هستند، موافقت کرده اند از اکتبر 2020 از Prop 12 پیروی کنند.

در ژوئیه 2021، بخش پردازشگرهای بیشتر اتحادیه تخم مرغ (UEA) که نماینده شرکت های تبدیل تخم مرغ به محصولات غذایی است، نامه ای به وزارت غذا و کشاورزی کالیفرنیا ارسال کرد و خواستار توضیحات مربوط به Prop 12 شد، اما اظهار داشت: «اعضای ما متعهد به رعایت مقررات هستند.»

چالش های آینده

تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده بسیار نزدیک به تأیید Prop 12 بود که یکی از قضات مخالف خاطرنشان کرد تصمیم دادگاه ممکن است در آینده مورد اعتراض قرار گیرد.

او در نظر خود، که همراه با تصمیم دیوان است، اظهار داشت که اگرچه دادگاه «تقاضای بند بازرگانی غیرفعال شاکیان را به دلیل ناکافی بودن رد می‌کند، اما قوانین ایالتی مانند گزاره 12، نه تنها بر بند بازرگانی، بلکه به طور بالقوه بر چندین مقررات قانون اساسی دیگر، از جمله بند واردات و صادرات، بند امتیازات و مصونیت ها، و بند کامل ایمان و اعتبار اثر می گذارد»

وی افزود: «به عبارت دیگر، اگر یک کشور، فروش کالا را به استفاده از روش‌های کشاورزی ترجیحی برای تولید داخل یا تولید در کشوری دیگر شرط کند، ممکن است سؤالات جدی تحت بند واردات و صادرات ایجاد شود. من در اینجا موضعی در مورد اینکه آیا چنین استدلالی در نهایت پیروز خواهد شد یا نه ندارم، فقط متذکر می شوم که این سوالات مستلزم بررسی بیشتر در مورد آینده است.»

 

Treena Hein  Correspondent

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید: 

t.me/kajpress00 

instagram.com/kajpressnews  

ble.ir/@kajpress_ir
eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .