شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کَل اگر طبیب بودی

سر خود دوا نمودی!

کاج پرس: پروفسور درمانگر سرهای طاس/ کَل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی!

 پنج شنبه ششم اردیبهشت

منصور انصاری

در خبری به نقل از علیقلی ایمانی مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور و دبیرخانه کشاورز استان گلستان که در خبرگزاری مهر به صورت اختصاصی انعکاس یافته بود آمده است: «یکی از مشکلات بخش کشاورزی که در 2 سال گذشته باعث افت محصول، نگرانی کشاورزان و نهایتا کاهش درآمد و منافع آنان شده است، قطع برق چاه های کشاورزی در زمان پیک تولید است.»

این اتفاق آزار دهنده بارها از سوی کشاورزان و به طور مستقیم در تماس با کاج پرس نیز مطرح شده بود و دو سال پیش، علاوه بر انعکاس خبری در این مورد، تحلیلی مبنی بر زیان بخش بودن این تصمیم غیر مسئولانه وزارت نیرو هم انتشار دادیم که البته موجب واکنش مثبت و سازنده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مسئولان منطقه جهرم شد. (چالش کشت قراردادی و قطع برق چاه های پروانه دار در استان فارس) حال همین موضوع توسط ایمانی مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با خبرگزاری مهر در میان گذاشته شده است.

در کنار این خبر، روز گذشته دو خبر دیگر در کاج پرس هم زمان انتشار یافت: یکی با عنوان «برنامه ایران برای اجرای پروژه نیروگاهی در آفریقا» توسط مرکز بین المللی و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو و خبر دیگر با عنوان «توسعه همکاری های برق و انرژی ایران و ترکمنستان» از سوی مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر.

این سه خبر را اگر با هم بخوانید، احتیاجی به شرح و تفسیر و تحلیل ندارد و در عین حال حکایت تبلیغات پروفسوری را تداعی می کند که با آب و تاب و اِهِن و تُلوب، اعلام می کرد کله طاس ها را در کمتر از یک روز درمان می کند. پس در میان خوش باوران صف طویلی جلوی مطب این پروفسور جمع شدند و وقتی خدمت رسیدند دیدند ایشان حتی یک تار مو هم در سر ندارد. از اینجا ضرب المثل «کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی» رایج شد. حالا حکایت وزارت نیروست که خوب است این وزارتخانه اول تدبیری برای برق چاه های برقی کشاورزان کشور خودش بیندیشد، بعد وارد پروژه های بین المللی شود.

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .