دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجتناب از وعده های غیرعملی!

 

کشتار گوساله

به گزارش کاج پرس؛


این که مردم به خاطر قیمت نامتعارف و افزایش روز افزون مواد پروتئینی در عذاب هستند دلیل نمی‌شود به آنان وعده های غیرعملی یا به اصطلاح سرخرمنی بدهیم. اگر چنین وعده هایی از سوی مدیران دولتی باشد شاید بتوان از کنار آنها گذشت زیرا مدیران دولتی و مسئولان برای حفظ موقعیت خود و برای اینکه زمان بخرند از این وعده ها بسیار می دهند و مردم هم کمتر توجه می کنند، اما اگر مدیران ارشد اتحادیه ها بخواهند در مصاحبه های جهت دار صدا و سیما به صورت مبالغه آمیز و به بهانه هرچند موجه و درستِ حمایت از تولید داخل وعده‌هایی توأم با اگر و مگر، شرط و شروط و غیرعملی بدهند نه به نفع مصرف‌کنندگان است و نه تولید کنندگان گوشت قرمز، خصوصاً وقتی که این اظهارنظرها ناشی از سیاسی کاری و برای تثبیت موقعیت باشد. چه بسا پشت صحنه، موضوع تغییر مدیری به میان آمده که حالا طرف ادعا می کند از منابع داخلی می توان با ۳۰ هزار تومان زیر قیمتِ گوشت وارداتی، کلیه نیاز کشور را تامین کرد، اما کنار آن گفته شود مشروط به آنکه شرکت پشتیبانی هر کیلو گوشت داخلی را به قیمت ۹۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریدار کند!
وعده به مردم از سوی مدیران تشکل ها باید واقعی و امکان پذیر باشد تا با ایجاد توقع در میان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان موجب فرافکنی نشود.
این اعلام نظر دو بعد دارد؛ یکی توانایی تولید داخل گوشت قرمز در حد نیاز کشور که طبق آمار و ارقام حکایت از واقعیت دارد ولی اینکه بتوان با ۳۰ هزار تومان زیر قیمتِ گوشت قرمز وارداتی در سراسر کشور گوشت داخلی را عرضه کرد جای تردید دارد، زیرا بازار به فرمان و دستور هیچکس نیست.
دلالان قدرتمند در اطراف تشکل‌ها و لایه‌های مختلف بازرگانی تا متوجه شوند گوشت وارداتی عرضه نمی شود، بازار گوشت قرمز را با دشواری و آشفتگی در قیمت مواجه می‌کنند.
این وعده وعیدها وقتی بیشتر شائبه برانگیز می شود که گوینده از موقعیت خود و اینکه می‌ماند یا می‌رود مطمئن نباشد!

 


دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبری: 607

 

---------------------------------

کاج پرس ؛ برای اطلاع روزانه از اخبار و سیاستهای بخش کشاورزی به ما بپیوندید  جهت عضویت کلیک نمایید: 

 

اینستاگرامتل

 

 

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .